مدل کسب و کار OpenSea

مدل کسب و کار OpenSea - مدیران آینده

 

مدل کسب ‌و کار OpenSea دارای قابلیت‌های مقیاس‌پذیر است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرقابل معاوضه را از طریق وب‌سایت خود خریداری، بفروشند و معامله کنند. آنها از طریق کارمزدهای خدماتی که هر زمان که دارایی دیجیتال در وب سایت آنها فروخته می شود، کسب درآمد می کنند. از زمان راه اندازی، OpenSea بیش از 421 میلیون دلار از طریق فروش NFT جمع آوری کرده است.

 

مدل کسب و کار OpenSea - مدیران آینده

 

تاریخچه مختصری از OpenSea

OpenSea در سال 2017 توسط دوین فینزر و الکس آتالا تاسیس شد. این پلتفرم یک منبع درآمد برای توسعه دهندگان بازی مانند CryptoKitties ایجاد کرد که به دنبال راه هایی برای کسب سود از شخصیت های بازی خود هستند.

دوین به همراه الکس پیش‌نویس‌های تجاری بی‌سابقه‌ای را تهیه کردند و از YCombinator برای کمک مالی درخواست دادند و سرمایه اولیه 120000 دلاری دریافت نمودند. در زمان راه اندازی، پروژه آنها بر مفهوم استفاده از فناوری بلاک چین برای به اشتراک گذاری پهنای باند Wi-Fi متمرکز بود.

در اوایل سال 2018، آنها OpenSea را منتشر کردند و تا مارس همان سال، کلکسیون های دیجیتالی را به ارزش بیش از 500000 دلار فروختند.

تا پایان سال 2019، OpenSea به رهبری بی بدیل در میان بازارهای NFT تبدیل شد و این به لطف خرید رقیب تجاری آنها، Atomic Bazaar و معرفی ویژگی‌های بیشتر مانند فروش دارایی‌های دیجیتال در باندل ها، که به جبران هزینه های گس اتریوم نیز کمک کرد، به دست آمد. سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، مانند 1confirmation ،Founders Fund و Blockchain Capital که بیش از 2 میلیون دلار به کسب ‌و کار پول تزریق کردند، به رونق کسب ‌و کار کمک نمودند.

 

چه کسی مالک OpenSea است؟

OpenSea به عنوان شرکتی که اخیراً تأسیس شده است، متعلق به بنیانگذاران آن است؛ در حالی که الکس آتالا یکی از بنیانگذاران کماکان در شرکت باقی مانده است، دوین فینزر سمت مدیر عامل را به عهده دارد. علاوه بر این، ناداو هالندر مدیر ارشد فناوری (CTO) و برایان رابرتز مدیر ارشد مالی (CFO) است.

 

بیانیه ماموریت OpenSea

“ایجاد اقتصاد دیجیتالی باز”

 

چگونه OpenSea درآمد کسب می کند؟

OpenSea زیرساخت پلتفرم خود را رایگان ارائه می دهد، با این حال مدل کسب و کار حکم می کند که آنها درصدی از هزینه تراکنش را به عنوان کارمزد خدمات دریافت کنند. ساختار کارمزد آنها با سایر بازارهای NFT مانند Rarible مطابقت دارد.

برای تشویق خریداران و فروشندگان NFT به استفاده از این پلتفرم، OpenSea تمام هزینه های گس اتریوم را برای همه تراکنش های روی پلتفرم پوشش می دهد.

 

مدل کسب و کار OpenSea - مدیران آینده

 

کارمزد خدمات / هزینه مینت یا ضرب کردن

OpenSea برای هر تراکنش در این پلتفرم، 2.5٪ کارمزد خدمات دریافت می کند، به این معنی که یک تراکنش 1000 دلاری، درآمدی معادل 25 دلار برای OpenSea ایجاد می کند.

در روزهای اول، OpenSea ویژگی باندل ها را برای کاهش مشکلاتی معرفی کرد که در آن هزینه‌های گس اتریوم بیشتر از هزینه NFT است، با این حال در حال حاضر، OpenSea تمام هزینه‌های گس اتریوم را پوشش می‌دهد.

 

هزینه های ثبت نام

برای راه اندازی حساب کاربری، OpenSea یک بار هزینه ای بین 70 تا 300 دلار دریافت می کند. OpenSea برای دسترسی به NFT های کاربر، هزینه ای بین 10 تا 30 دلار دریافت می کند.

 

هزینه های تایید قرارداد

کاربرانی که از قرارداد NFT های سفارشی OpenSea استفاده می کنند، یک بار هزینه تایید برای مجوز تراکنش ها می پردازند. همچنین هر زمان که برای اولین بار از یک ارز دیجیتال جدید استفاده می شود، می توان این هزینه را پرداخت کرد.

 

بوم مدل کسب و کار OpenSea

بیایید نگاهی به بوم مدل کسب و کار OpenSea در زیر بیاندازیم:

 

مدل کسب و کار OpenSea - مدیران آینده

 

بخش های مشتریان در مدل کسب و کار OpenSea

بخش های مشتریان OpenSea عبارتند از:

  • خریداران: افرادی که NFT را از دیگران می خرند، در مورد یک NFT محبوب، خریداران در مزایده شرکت می کنند تا قیمت بالاتری را پیشنهاد دهند و از دیگران پیشی بگیرند.
  • فروشندگان: آنها NFT ها را یا به عنوان دارایی های واحد یا به صورت مجموعه (باندل) طراحی، تبلیغ و می فروشند.

 

ارزش پیشنهادی در مدل کسب و کار OpenSea

ارزش پیشنهادی OpenSea عبارتند از:

  • خریداران: یک بازار مناسب با طیف وسیعی از NFT های موجود؛ هزینه های گس اتریوم توسط پلتفرم پوشش داده شده است.
  • فروشندگان: یک بازار NFT برای ورود رایگان با پیشنهاد عظیم خریداران؛ کارمزدهای خدمات تنها بخش کوچکی از کل هزینه NFT است. با پوشش هزینه های گس توسط پلتفرم، سود بیشتری به دست می آید.

 

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای حرفه ای و ویژه وبسایت مدیران آینده امکان پذیر می باشد.

اعضای حرفه ای و ویژه می توانند به محتوای اختصاصی تولید شده در وبسایت مدیران آینده دسترسی داشته باشند. 

برای آشنایی با خدمات مشترکین وب سایت مدیران آینده می توانید به اینجا کلیک کنید.

 

پیشنهاد برای مطالعه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
اسکرول به بالا