مدل کسب و کار GoodRx

مدل کسب و کار GoodRX - مدیران آینده

 

GoodRX که تنها یک دهه پیش تأسیس شد، به یکی از بزرگترین فعالان صنعت مراقبت های بهداشتی و درمانی آنلاین تبدیل شده است. مدل کسب ‌و کار GoodRX مبتنی بر یک برنامه و وب‌سایتی است که کاربران را قادر می‌سازد تا قیمت‌های نسخه را در بیش از 70000 داروخانه در سراسر ایالات متحده مقایسه کنند، از جمله Walmart ،Kroger ،CVS Pharmacy و Walgreens. تخمین زده می شود که این شرکت در حال حاضر به مشتریان خود در صرفه جویی بیش از 20 میلیارد دلار دارو کمک کرده است.

 

مدل کسب و کار GoodRX - مدیران آینده

 

تاریخچه مختصری از GoodRx

همانطور که در بالا ذکر شد، GoodRx در سال 2011 توسط داگ هیرش، ترِور بزدک (که هر دو در حال حاضر به عنوان مدیر عامل مشترک فعالیت می کنند) و اسکات مارلت در سانتا مونیکا، کالیفرنیا تاسیس شد.

بزدک قبل از GoodRx دو شرکت تاسیس کرده بود. اولی شروع به کار نکرد، اما دومی به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در کالیفرنیا تبدیل شد و در سال 2007 فروخته شد. هیرش و مارلت در فیس بوک با هم آشنا شدند – هیرش به عنوان معاون محصول و مارلت به عنوان مهندس.

هیرش پیش از این نیز در نقش های رهبری در یاهو کار کرده بود. او فیس بوک را ترک کرد تا DailyStrength، یک شبکه اجتماعی متمرکز بر سلامت را راه اندازی کند، که بعداً توسط HSW International خریداری شد.

ایده GoodRx زمانی مطرح شد که هیرش مجبور شد اقلام نسخه‌های متخصص پوست خود را بخرد و متوجه شد که تفاوت‌های قابل توجهی در قیمت‌گذاری بین داروخانه‌های مختلف وجود دارد.

سپس دو بنیانگذار دیگر را متقاعد کرد که به او در این شرکت ملحق شوند و بعد از بیش از یک سال کار تمام وقت، GoodRx در کنفرانس Health 2.0 در سانفرانسیسکو راه اندازی شد، که پیش از این بیش از یک میلیون قیمت برای 2000 داروی مختلف لیست کرده بود.

طی سال‌های آینده، GoodRx توجه کاربران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد و تا سال ۲۰۱۸ به جایگاه یونیکورن دست یافت. سال بعد، ارائه‌دهنده خدمات پزشکی آنلاین HeyDoctor را خریداری کرد و چند ماه بعد، این شرکت شروع به ارائه تست های پزشکی از راه دور و COVID-19 نمود.

این شرکت در سال 2020 عمومی شد و IPO بیش از 1 میلیارد دلار به هر موسس اعطا کرد. این شرکت همچنین خریدهای مهمی مانند HealthiNation و RxSaver انجام داده است و امروزه بیش از 18 میلیون کاربر هر ماه به پلتفرم آن دسترسی دارند.

 

چه کسی مالک GoodRx است؟

همانطور که گفته شد، امروزه، همان بنیانگذاران همچنان سمت مدیر عاملی را در شرکت دارند و ترور بزدک و داگ هیرش در شغلی مشترک به عنوان مدیران اجرایی GoodRX هستند.

 

بیانیه ماموریت GoodRx

کمک به آمریکایی ها در دریافت مراقبت های بهداشتی و درمانی مورد نیاز با قیمتی که می توانند بپردازند.

 

چگونه GoodRx درآمد کسب می کند؟

 

کوپن

بزرگترین جریان درآمد GoodRx (تقریباً 90٪) کوپن هایی است که خریداران هنگام پر کردن اقلام نسخه از آنها استفاده می کنند. کوپن ها کدهایی هستند که در بیش از 70000 داروخانه در آمریکا پذیرفته می شوند:

  1. مصرف کننده از یک کد تک برای تهیه نسخه با تخفیف استفاده می کند.
  2. کد در پایگاه داده داروخانه ثبت می شود.
  3. GoodRx از طریق کد کسب درآمد می کند (این می تواند درصدی از فروش یا هزینه ثابت باشد).
  4. همانطور که کد ثبت می شود، هر زمان که مشتری نسخه خود را دوباره پر می کند، از کوپن استفاده می نماید و GoodRx پول دریافت می کند.

 

اشتراک

GoodRx اشتراک پریمیوم خود را در سال 2017 راه‌اندازی کرد. با پرداخت هزینه ماهانه، کاربران بر روی بیش از 1000 داروی نسخه‌ای و خدمات بهداشتی تخفیف دریافت می‌کنند. افراد می توانند با 5.99 دلار در ماه مشترک شوند. خانواده ها (حداکثر 5 نفر) می توانند با 9.99 دلار در ماه مشترک شوند.

همچنین Kroger Rx Savings Club با پشتیبانی GoodRx، مشارکتی بین GoodRx و Kroger، با طرح هزینه سالانه 36 دلار برای افراد و 72 دلار برای خانواده ها (حداکثر شش دلار) وجود دارد که قیمت های پایین تری را در داروخانه های Kroger ارائه می دهد.

 

درمان از راه دور

GoodRx هم چکاپ های پزشکی خود را (از طریق HeyDoctor) و هم بازاری را برای خدمات پزشکی طرف ثالث ارائه می دهد. HeyDoctor به کاربران این امکان را می دهد تا با پزشکانی که توسط GoodRx بررسی می شوند و خدمات پزشکی مختلفی ارائه می دهند ارتباط برقرار کنند. ویزیت ها از 19 دلار شروع می شود و نیازی به داشتن بیمه نیست. این بازار متخصصان پزشکی را قادر می سازد تا خدمات خود را در پلتفرم ارائه دهند. در این مورد، درآمد مدل کسب و کار GoodRx بر اساس کمیسیون است.

 

تبلیغات

GoodRx با شرکت‌های داروسازی شریک می‌شود تا راهکارهای خود را (مانند کارت‌های کمک هزینه درمانی یا برنامه‌های رسیدگی به بیمار) در پلتفرم تبلیغ کند و در عین حال تخفیف‌هایی را به کاربران ارائه دهد. شرکت معمولاً در ازای در معرض دیده شدن در یک دوره زمانی توافق شده، کارمزدی را دریافت می کند.

 

بوم مدل کسب و کار GoodRx

بیایید به بوم مدل کسب و کار GoodRx در زیر نگاهی بیندازیم:

 

مدل کسب و کار GoodRX - مدیران آینده

 

بخش های مشتریان در مدل کسب و کار GoodRx

بخش های مشتریان GoodRx شامل موارد زیر است:

  • استفاده کنندگان: افرادی که می خواهند قیمت نسخه ها را مقایسه کنند، افرادی که می خواهند توسط پزشک به صورت آنلاین ویزیت شوند.
  • کسب و کارها: داروخانه هایی که می خواهند به مخاطبان GoodRx دسترسی پیدا کنند.

 

ارزش پیشنهادی در مدل کسب و کار GoodRx

ارزش پیشنهادی GoodRx عبارتند از:

  • استفاده کنندگان: راحتی مقایسه قیمت ها به صورت آنلاین، بدون نیاز به صرف زمان و انرژی برای رفتن از یک داروخانه به داروخانه دیگر فقط برای بررسی قیمت. راحتی چکاپ شدن به صورت آنلاین بدون نیاز به ترک خانه؛
  • کسب و کارها: پایگاه مشتری گسترده، بازاریابی مستقیم.

 

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای حرفه ای و ویژه وبسایت مدیران آینده امکان پذیر می باشد.

اعضای حرفه ای و ویژه می توانند به محتوای اختصاصی تولید شده در وبسایت مدیران آینده دسترسی داشته باشند. 

برای آشنایی با خدمات مشترکین وب سایت مدیران آینده می توانید به اینجا کلیک کنید.

 

پیشنهاد برای مطالعه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
اسکرول به بالا